ZASTAVENÍ NA VÝSTAVĚ - PÍPA V DIGI

Naivní divadlo Liberec v digitální fotografii Josefa Ptáčka

Více jak dvě desetiletí byl výhradním fotografem inscenací Naivního divadla Liberec i dění během festivalu Mateřinka Josef Ptáček, kterému v divadelních kruzích nikdo neřekne jinak než Pípa. Výstava představuje fotografie, jimiž pro Naivní divadlo zachytil jeho činnost v letech 2003 – 2019, tedy v období, kdy již přešel k digitálnímu způsobu fotografování.

Ptáček (1946) vystudoval uměleckou fotografii na pražské FAMU (1970–1974) u prof. J. Šmoka (absolvoval souborem fotografií Český barok). Od roku 1975 je fotografem na volné noze. Nejčastěji fotí krajinu, architekturu a divadlo, ovšem vytvořil také cykly společensko-politických témat (např. Palachův týden v lednu 1989). Mezi jeho větší cykly patří Židovská kultura, Země východu, Parky, Architektura českého baroka. Od 60. let se věnuje divadelní fotografii. Vedle fotografování činoherních a operních inscenací rád dokumentuje tvorbu loutkových divadel. Kromě Naivního divadla spolupracoval s královéhradeckým Divadlem Drak, Malým divadlem České Budějovice, Divadlem Spejbla a Hurvínka, pražským Divadlem Minor atd. Z činoherních scén zmapoval hojně inscenace Klicperova divadla v Hradci Králové či Východočeského divadla Pardubice. Fotografoval rovněž stěžejní inscenace 90. let v Divadle Na zábradlí.

Výstava je realizována v prostorách Malé výstavní síně v Liberci.